niedziela, 3 lipca 2011

Sowa - czy taka mądra głowa?

     Dla mnie wystarczyła jedna wymiana ATC, żeby stwierdzić, że to jest coś, co lubię najbardziej. Emocje są podobne do tych z dzieciństwa w czasie Bożego Narodzenia: odlicza się dni do przyjścia tajemniczej paczuszki. A ponieważ nie wiadomo co jest w środku, serce łomocze jak oszalałe podczas jej otwierania. Taki stan uzależnia. Nic więc dziwnego, że odtąd postanawiam w miarę możliwości regularnie brać udział w wymianach.
     Temat czerwcowej wymiany zainicjowanej przez Scrapujące Polki brzmi: sowa mądra głowa. Na studiach nauczyłam się, że sowy nie do końca są tak inteligentne jak się zwykło o nich sądzić. Ptaki te mają tak wielkie oczy, że niewiele miejsca pozostaje w czaszce na mózg - a to wszystko po to by lepiej widzieć w nocy i skuteczniej móc upolować sobie ofiarę. Tak więc sowa to raczej dobrze rozwinięta maszyna do zabijania, niż rozumny zwierz. To zdumiewające, że mimo tego, w naszej kulturze sowa jest symbolem mądrości i edukacji. 
     Dla mnie ptak ten kojarzy się z ciemnym lasem, pełnią księżyca i halloweenowym klimatem zobrazowanym poniżej:




 
      Wymiana zakłada, że należy wykonać dwie sztuki ATC (identyczne!), z czego jedną trzeba wysłać do wylosowanej pary. Osobiście nie cierpię robić takich samych prac, więc wygląd jednej znacznie odbiega od drugiej, choć kolorystyka jest bardzo zbliżona i motyw wciąż pozostaje ten sam. Tak dla ścisłości - praca na dole została u mnie, a ta na górze poszła w świat.



     Moją parą do wymiany była Ania Sokołowska. Jej praca jest niesamowita - zobaczcie sami:



     W środku kryje się tag z mądrą sentencją: "Jeśli straciłeś pieniądze, nic nie straciłeś. Jeżeli straciłeś zdrowie, straciłeś połowę. Jeżeli straciłeś wiarę, straciłeś wszystko." Aniu, dziękuję Ci za wspaniałą wymianę xoxo



     Przy okazji dziękuję za wszystkie ciepłe słowa jakie pozostawiacie po swoich odwiedzinach - są one dla mnie niezwykle cenne. Mocno ściskam i pozdrawiam. 
     xoxo frutti

7 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się i Twoje prace, i Ani:)
    Są oryginalne i mają fajny klimat...

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje sowy są czadowe!!! I dziękuję Ci bardzo za przemiłe słowa - wiesz gdzie :)) Normalnie, aż się zarumieniłam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Matilde - oj tam! Jak widać nie tylko ja tak myślę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ha! moje, moje i nie oddam, bo jest śliczne! dziękuję Ci bardzo za wymianę. ślę moc buziaków i aż mi głupio, bo moje ATC wypada przy Twoim blado. :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Hey, these are reallt beautiful! I love owls! :)

    Greetings from Bulgaria!
    Lily
    http://lilycupcake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Już na Polkach sie zachwycałam, ale i tu trzeba!! Twoje ATC jest nieziemskie!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Te pierwsze sowy są zachwycające :)
    Tag Ani równie cudny:)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za ciepły komentarz xoxo frutti